Gott nytt år!

På nyår åkte vi till Big Millys igen, och träffade den här gången några andra volontärer, så det var kul! Det var ganska fullt av rastafaris också. Jag började få en lång utläggning av deras tro där ett tag, men han var lite borta så jag fattade inte ens hälften av vad han sa. Fyrverkerier fick vi i alla fall se, även fast de sköt dem överallt utom rakt upp i luften.

Nu känner vi att vi vågar ta oss runt lite, jag börjar trivas riktigt bra i tro-tros. Imorgon ska vi åka till Cape Coast, ungefär två timmar härifrån, men det blir nog minst tre för oss. Där tänkte vi kolla in fortet vid kusten och sen åka till Kakuum national park, där man kan gå på hängbroar genom regnskogen.

Det är lite svårt att lära känna lokalbefolkningen här. De flesta är väldigt snälla och hjälpsamma, men man får inte göra något själv. Madame som vi bor hos verkar tro att vi inte kan diska eller laga mat alls, hon har aldrig bett om hjälp med något eller berättat hur de gör, så vi måste hela tiden fråga. Hon lämnar oss väldigt mycket ifred, hon äter tex aldrig med volontärerna. Jag tyckte det var väldigt konstigt först, men Ashley säger att det alltid har varit så, så vi har inte frågat varför..



Challe diskar i mörkret med den trogna pannlampan.

Ruth hjälper till i köket :)

Klassrummen


Jag och lite barn utanför vår dörr :)

Ahsley i vårat något överbelamrade rum.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses Amalia, några behöver städhjälp! XD

2010-01-03 @ 20:38:04
Postat av: Mimmi

Låter som ett bra nyår och en intressant utflykt! Jag vill också gå omkring i regnskog -.- TAA BILDEEER!! Vad är det där gröna för något? Ser spännande ut! ^^

2010-01-04 @ 21:36:29
Postat av: Sara

Mimmi: Ja vi tog massa :D Vilket gröna?? Det som hon lagar till? Jag vet inte, jag kommer inte ihåg!

2010-01-08 @ 10:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0