Semester och semester igen..

Nu var det ganska lange sen jag skrev. Varat internet har brakat sa vi har borjat ga pa internetcafe i Kasoa, men forra gangen vi var dar for tva veckor sen sa fanns det ingen el. Dom tva veckorna efter det har vi varit med Challes foraldrar pa Big Millys, aldeles for upptagna med att hanga pa stranden for att ga till internetcafe. Det har varit jatteharligt, barnen har anda examen nu sa vi skulle inte ha nagra lektioner. Vi har kollat pa apor, besokt ett till fort, badat, atit god mat och bara kopplat av. Kommer kannas lite hart att vara tillbaka till svettiga rum efter att ha haft aircondition. Jag ska aldrig mer underskatta svensk sommar, vi har kliande roda prickar overallt. En dag pa skolan nar jag skulle gissa att det var ungefar 25 grader, precis lagom, sa kom eleverna med tjocka jackor och tyckte det var very very cold! Det kanns anda bra att vara tillbaka pa skolan, manga av eleverna trodde att vi aldrig skulle komma tillbaka nar vi akte fast vi lovade. Nu ar det bara nasta vecka kvar, sen har dom lov i tre veckor och da ar det dags for varan langresa upp till norr. Far se hur det slutar.. :) Pa skolan har vi fortsatt med vara lektioner. Vi har malat, klippt och klistrat och lite sant. Nurserybarnen blir fler och fler, nu ar dom 31, sa en dag nar Teacher Ruth var sjuk sa fick jag och Challe stalla in vara lektioner for att vara med dom. Det var nagot kaos, vi har nu bada lovat oss att aldrig skaffa barn. For ett ganska langt tag sen sa hade vi langhelg i 4 dagar sa da akte vi till Beyin, nagra timmar harifran. Det var valdigt off sa vi hade stranden helt for oss sjalva med solstolar och hangmatta under palmerna. Deras mat var den basta jag atit pa hela tiden i Ghana, jag borjar bli valdigt trott pa ris och grytor. Nar vi var dar sa gjorde vi en utflykt till Nzulezo stilt villiage, en by som ar byggd pa en sjo. Jag, Challe och guiden akte i en kanot genom djungeln och sen kom vi ut pa sjon dar byn lag. Det var jattehaftigt att se, men jag tyckte kanotturen genom djungeln var det basta. Jag trivs battre och battre har, kanns konstigt att det bara ar tva manader kvar, det har gatt hur snabbt som helst.

Kommentarer
Postat av: ÖL

DU LEVER!! :D:D <3 <3 <3

2010-04-11 @ 19:12:02
Postat av: Hää

TÄNKT INTE ENS TANKEN! Tiden går i slow-motion och du är MEGAGLAD för att åka hemma. Du kan knappt bärga dig. Känn min hypnotiserande kraft som.... Äh ;) Det ÄGER iallafall att ni fortfarande lever, vi har tvivlat ett mycket bra tag nu... Så vi blir glada av detta livstecken. Bra att du trivs min Buske ;) SAKNAR SIG AS HELL, om inte mer än så, och MA DOUISH^(hur fan gör man ett oändlighetstecken?) <3<3<3<3

2010-04-12 @ 00:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0