Lata dagar

Tack för alla kommentarer! :) Jag hinner inte svara på alla nu, men jag ska definitivt hålla utkik efter kameler och zebror ^^ (barbro - vad är det med dig och kameler egentligen??)

I tordags så hade barnen sin sista dag i skolan, och då var det Our Day! Alla fick extra god mat  det var inga lektioner på hela dagen, bara dans lek och sång. Så sen dess har vi bara latat oss hela tiden, Challe och Ashley har varit/är sjuka båda två, så vi har roat oss med att försöka lära Ashley svenska, det är så roligt så man får ont i magen av bara det! Vi kommer iaf jättebra överens, så det blir nog inga problem med ett halvår i samma rum. :)
Barnen och Jayaliila blev jätteglada över allt vi hade med oss! Vi målade med kindergarden, det blev lite kaos men dom var glada. Det var dock lite svårt att få dom att måla något annat än fyrkanter och trianglar, dom är inte vana vid att använda fantasin i skolan. Att dela med sig och samarbeta är inte heller riktigt deras starka sidor, så lite såna övningar ska vi förhoppningsvis försöka oss på senare. En del barn kan vara riktigt taskiga mot varandra, medans många är så hjälpsamma att man blir tårögd. Jayaliila låter en del hjälpa till i köket och på skolan för att dom inte har råd att betala skolavgiften, men många skulle säkert göra det gratis ändå. När jag och Challe tvättade våra kläder (totalfail - dom var renare innan vi började) så kom det fram minst 5 barn och sa "Teacher Sara, teacher Charlotte, I'll do your washing". Dom är så söta! Vi fick en julklapp från en elev, han hade stavat våra namn till Shalotte och Sera xD Ett paket med kex, det kan vara mycket för dom.

Maten vi får här är god. Till lunch är det ris med nån slags gryta på grönsaker och sojabönor, och till middag nudlar med samma sak. En tjej på skolan, Tina, kommer nästan varje dag och äter middag, hon kan äta HUR mycket som helst. I förrgår skrapade hon ner alla våra rester i en plastpåse (dvs tortillaliknande bröd, nudlar med grönsaksgryta, och vitt bröd med äggmajonäs i samma påse) för att ta hem till sin brorsa. Undrar hur det smakade. ^^

Nu dör snart datan, men stora kramar till alla er där hemma! <3

Kommentarer
Postat av: Barbro

Till mitt försvar kan jag säga att kameler är väldigt fina och tuffa djur! :D XD



Har du lyckats hålla dig frisk då? =) Åhhh FETT söta och härliga ungar och hihi! :D Jag vill bara åka ner dit och krama om dom, och dig å challe såklart!! puss å kram på dig <3

2009-12-19 @ 20:17:41
Postat av: Mimmi

Herregud vilka gulliga ungar! Jag vill också ta hand om dom allihop! Haha Adde är väldigt tacksam ^^ Hur kommer det sig att du kan skriva åäö nu helt plötsligt förresten? :S



Det slutar aldrig snör här hemma, det bara ÖÖÖÖSER ner! Man måste ha minst tretton lager på sig innan man går ut, jag tror jag rullade fram idag :S hur klarar ni värmen, är det väldigt stor skillnad? Drick mycket och glöm inte kepsen! xD <3

2009-12-20 @ 12:57:56
Postat av: Lii

Nä men vilka söta ungar! Jag är lite avundsjuk på dig^^ Vad glad jag blir att du trivs där nere och kommer överens med eran rumskompis ;) Jättekul att de vart glada för allt ni hade med er ner! Ni får hjälpa det små barnen med kreativiteten och fantasin :P

Ha det bäst Sara!! Njut av värmen och vi tänker på dig här hemma <3

2009-12-20 @ 22:55:57
Postat av: Anna och Johan

Hej på dig äventyraren :)

Vi tänkte bara passa på att önska dig God Jul!! innan vi drar till Ytterberg där det inte finns nåt internet. Hoppas du fortfarande tycker det är kul där nere och vet med dig att vi tänker på dig!



Du vet att det blir sushi och film när du kommit hem sen :D



Stora långa kramar,

Anna och Johan

2009-12-22 @ 19:52:22
Postat av: Hää

Bush, Bush, Barbara Bush... Slår vad om att herr "Malfoy" saknar dig stoooort. Höhö, men era små barn verkar hur söta som helst. Du borde ta med dom på en resa till snön, heh. :P Eller nåt ^^ Ha en GOD JUL och hälsa Afrika;) <3

2009-12-23 @ 18:14:00
Postat av: Sara

Mimmi: Challe har med sig sin laptop så jag snyltar på den. Jag skulle inte banga på att byta några timmar! Vi hinkar i oss vatten och tillber fläkten ;)



Anna och Johan: Jag skulle göra vad som helst för att få det nu! :)

2009-12-25 @ 15:35:45
Postat av: Mimmi

Aaahaa det förklarar saken! ^^ jaa bara ÖÖÖÖS in vatten!! xD eller ja, i kanske rimliga mängder ^^

GOOD JUL förresten! :D

2009-12-25 @ 17:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0