God Jul! :)

Hoppas att ni där hemma har haft en mysig jul med mycket snö. :) Jag och Challe drog oss undan till en resort på Kokrobite beach, där vi bara har hängt på stranden och badat i vågorna. Det är väldigt varmt just nu så vi försöker dricka mängder med vatten. Vi får det i watersachets, plastpåsar som man helt enkelt biter ett hål i o sen dricker ur. På julafton satt vi under palmerna på Big Millys och åt buffé. Challe försöker fortfarande vara lite försiktig med vad hon äter, men jag orkar inte bry mig längre; nu har jag överlevt sallad, kyckling, yougurt och glass så jag borde vara härdad! Vi har haft en väldigt skön jul, men vi kunde inte låta bli att sakna kalle anka och julgranar. Nästa jul ska vi ta igen allt dubbelt upp! Vi har redan börjat prata om alla saker vi längtar efter. Kolla på film, god mat, att inte ständigt bada i svett, tuppfria nätter, att bli förstådd/förstå deras engelska och att kunna gå ut på gatan utan att känna sig totalt utstirrad ligger högt upp på listan. På Big Millys kunde vi iallafall smälta in lite, för det är något av ett turistställe. Vi träffade tom våra första svenskar!

God Jul och Gott nytt år till er alla! <3



Vi försökte hitta julkänslan på stranden men det kändes lite udda.


Vår hut!

Årets enda julklapp :) God var den!
 
Kokrobite :)


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åh jag förstår det. Men om känns bättre så kan jag säga att det faktiskt var väldigt tråkig med kalle i år, tycker jag i alla fall.. Eeh kan du utveckla det där med tupp..? xD finns det många tuppar som stör er nattsömn?

Här hemma börjar snön smälta och man blir allt blötare när man går ut :S

Strandbilderna ser därför riktigt riiihktigt trevliga ut!! ^^ <3

2009-12-25 @ 17:05:25
Postat av: Öl

GOD JUUUL SARA! :D det ser jättemys ut på stället där ni var och öh inte dansade kring granen direkt ^^ fast det är det ju ändå ingen som gör iofs xD

<3<3!

2009-12-25 @ 21:56:49
Postat av: Lii

God jul på dig Sara!!! Ni verkar ha haft en mysig julafton ändå, även om den kanske inte riktigt var som den brukar ^^ jag menar, att sola på en strand är ju egentligen inte fel det heller ;) här hemma är det kallt och fruset och numera tyvärr väldigt blött, fast pappa eldar i spisen så man skulle kunna tro att jag också var i varma Afrika ^^ Håll tummarna på att våran snö hinner smälta bort tills på måndag för då ska jag cykla ut med post! :S Härligt va? ;) haha

Du får ha det bäst Sara, försök att tänka på allt som är skönt där nere och skönt att slippa här i Sverige istället för det ni saknar <3

God jul och god fortsättning vännen! <3

2009-12-26 @ 02:40:29
Postat av: Sara

Mimmi: Jaaa det är hur många tuppar som helst som skriker åt varandra ständigt from kl 3 på natten. Om nån skulle kunna skicka ner ett gevär så vi kan bli av med dom?? (dom här är mkt värre än dom i turkiet, och det är illa)



Öl: God jul på dig med!! Nej inte direkt inte xD



Lii: Åhlala vad mysigt med eldning i spisen! hahaha jag lider verkligen med dig, jag ska tänka på dig och skicka min postenenergi till dig på måndag. Lycka till!! <3



2009-12-26 @ 12:50:50
Postat av: Hää

Ser hur mysigt ut som helst!!! Nu är det SLASK, så vad du än gör, stanna kvar i varma afrika:P Här är det piss ^^ MA DOU <3

2009-12-28 @ 22:34:36
Postat av: Mimmi

Jag ska göra mitt bästa. Vi får se hur bra det går i tullen bara. Plus att jag inte har något att skicka än :S men det löser sig ^^ annars funkar det väl med vanlig sten kanske? Om den är tillräckligt stor och något trubbig/spetsig? Hehe <3

2009-12-29 @ 14:36:28
Postat av: Sara

Ja det har du rätt i, kan bli lite svårt.. Ja men det borde ju funka? Du kanske kan slipa lite på den innan så den får en sån där fin tagg? Tack på förhand! :D <3

2009-12-29 @ 15:23:58
Postat av: Anonym

heej sara:) hittade precis din & challes ghanablogg, fasen vilken upplevelse ni kommer få :) Hare gött !

Kram

2010-01-01 @ 21:52:52
URL: http://hannamariajohansson.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0